Algemene voorwaarden - Bruna Monster - Bruna De Lier

Monster - De Lier
Monster - De Lier
Ga naar de inhoud
Algemene voorwaarden
Aanvulling op onderstaande algemene voorwaarden

Bij  de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de  overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen.  Uitgesloten van dit recht van retour zijn de producten BladCadeau en  Cadeaubox. Deze producten kunnen niet geretourneerd of geruild worden,  vanwege het feit dat ze het karakter van een waardebon hebben. Ook voor  downloads geldt geen recht van retour.

Algemene Voorwaarden Thuiswinkel
Deze  Algemene Voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie  (hierna: Thuiswinkel.org) zijn tot stand gekomen in overleg met de  Consumentenbond in het kader van de Coördinatiegroep  Zelfreguleringsoverleg (CZ) van de Sociaal-Economische Raad.

Inhoudsopgave:
Artikel 1 - Definities
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 - Toepasselijkheid
Artikel 4 - Het aanbod
Artikel 5 - De overeenkomst
Artikel 6 - Herroepingsrecht
Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
Artikel 9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 11 - De prijs
Artikel 12 - Nakoming en extra garantie
Artikel 13 - Levering en uitvoering
Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 15 - Betaling
Artikel 16 - Klachtenregeling
Artikel 17 - Geschillen
Artikel 18 - Branchegarantie
Artikel 19 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
Artikel 20 - Wijziging van de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel

Artikel 1 - Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Aanvullende overeenkomst:  een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of  diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze  zaken, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd  of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en  de ondernemer;
  2. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
  3. Consument: de  natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden  met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;
  4. Dag: kalenderdag;
  5. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;
  6. Duurovereenkomst:  een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken,  diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;
  7. Duurzame gegevensdrager:  elk hulpmiddel - waaronder ook begrepen e-mail - dat de consument of  ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is  gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of  gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de  informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen  informatie mogelijk maakt;
  8. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
  9. Ondernemer:  de natuurlijke of rechtspersoon die lid is van Thuiswinkel.org en  producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan  consumenten aanbiedt;
  10. Overeenkomst op afstand:  een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt  gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op  afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en  met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt  wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
  11. Modelformulier voor herroeping:  het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier  voor herroeping; Bijlage I hoeft niet ter beschikking te worden gesteld  als de consument ter zake van zijn bestelling geen herroepingsrecht  heeft;
  12. Techniek voor communicatie op afstand:  middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst,  zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte  hoeven te zijn samengekomen.

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

Naam ondernemer: Bruna B.V.
Handelend onder de naam/namen:
- Bruna

Vestigingsadres:
Herikerbergweg 98
1101 CM Amsterdam

Telefoonnummer: 088 - 7800 600

Bereikbaarheid:
Van maandag t/m vrijdag vanaf 09.00 uur tot 17.00 uur

E-mailadres: klantenservice@bruna.nl

KvK-nummer: 30059273
Btw-nummer: NL004877986B01

Artikel 3 - Toepasselijkheid

  1. Deze  algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de  ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen  ondernemer en consument.
  2. Voordat  de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze  algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit  redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de  overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de  algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op  verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden  toegezonden.
  3. Indien  de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in  afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt  gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische  weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze  dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden  opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs  niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten,  worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische  weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument  langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden  toegezonden.
  4. Voor  het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke  product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en  derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in  geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke  bepaling die voor hem het meest gunstig is.

Artikel 4 - Het aanbod

  1. Indien  een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden  geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
  2. Het  aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de  aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is  voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de  consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van  afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden  producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of  kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
  3. Elk  aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is  wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het  aanbod zijn verbonden.

Artikel 5 - De overeenkomst

  1. De  overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot  stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en  het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
  2. Indien  de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard,  bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst  van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze  aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de  overeenkomst ontbinden.
  3. Indien  de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer  passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van  de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige  webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de  ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  4. De  ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of  de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van  al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord  aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond  van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te  gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te  weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
  5. De  ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of  digitale inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of  op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke  manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
    • het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
    • de  voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het  herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding  inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
    • de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
    • de  prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of  digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en  de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op  afstand;
    • de  vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een  duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;
    • indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.
  6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

Artikel 6 – Herroepingsrecht

Bij producten:

  1. De  consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een  product gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van redenen  ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van  herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
  2. De  in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of  een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder  is, het product heeft ontvangen, of:
    • als  de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld:  de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het  laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de  consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over  heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een  verschillende levertijd weigeren.
    • als  de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of  onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen  derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
    • bij  overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een  bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen  derde, het eerste product heeft ontvangen.
Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:
  1. De  consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor  levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is  geleverd gedurende 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De  ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar  deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
  2. De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.
Verlengde  bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een  materiële drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:
  1. Indien  de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het  herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft  verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de  oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel  vastgestelde bedenktijd.
  2. Indien  de ondernemer de in het voorgaande lid bedoelde informatie aan de  consument heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de ingangsdatum van  de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de bedenktijd 14 dagen na de  dag waarop de consument die informatie heeft ontvangen.

Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

  1. Tijdens  de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de  verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de  mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product  vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het  product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel  zou mogen doen.
  2. De  consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het  product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die  verder gaat dan toegestaan in lid 1.
  3. De  consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product  als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst  alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft  verstrekt.

Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

  1. Als  de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit  binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor  herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.
  2. Zo  snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1  bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt  hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de  ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument  heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het  product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
  3. De  consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien  redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de  door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
  4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
  5. De  consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het  product. Als de ondernemer niet heeft gemeld dat de consument deze  kosten moet dragen of als de ondernemer aangeeft de kosten zelf te  dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen.
  6. Indien  de consument herroept na eerst uitdrukkelijk te hebben verzocht dat de  verrichting van de dienst of de levering van gas, water of elektriciteit  die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of  bepaalde hoeveelheid aanvangt tijdens de bedenktijd, is de consument de  ondernemer een bedrag verschuldigd dat evenredig is aan dat gedeelte van  de verbintenis dat door de ondernemer is nagekomen op het moment van  herroeping, vergeleken met de volledige nakoming van de verbintenis.
  7. De  consument draagt geen kosten voor de uitvoering van diensten of de  levering van water, gas of elektriciteit, die niet gereed voor verkoop  zijn gemaakt in een beperkt volume of hoeveelheid, of tot levering van  stadsverwarming, indien:
    • de  ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het  herroepingsrecht, de kostenvergoeding bij herroeping of het  modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, of;
    • de  consument niet uitdrukkelijk om de aanvang van de uitvoering van de  dienst of levering van gas, water, elektriciteit of stadsverwarming  tijdens de bedenktijd heeft verzocht.
  8. De  consument draagt geen kosten voor de volledige of gedeeltelijke  levering van niet op een materiële drager geleverde digitale inhoud,  indien:
    • hij  voorafgaand aan de levering ervan niet uitdrukkelijk heeft ingestemd  met het beginnen van de nakoming van de overeenkomst voor het einde van  de bedenktijd;
    • hij niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te verliezen bij het verlenen van zijn toestemming; of
    • de ondernemer heeft nagelaten deze verklaring van de consument te bevestigen.
  9. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.

Artikel 9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

  1. Als  de ondernemer de melding van herroeping door de consument op  elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze  melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
  2. De  ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief  eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor  het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op  de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer  aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen  tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat  hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder  valt.
  3. De  ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de  consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere  methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
  4. Als  de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan  de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende  kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht

De  ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het  herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het  aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft  vermeld:
  1. Producten  of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de  financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich  binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen
  2. Overeenkomsten  die gesloten zijn tijdens een openbare veiling. Onder een openbare  veiling wordt verstaan een verkoopmethode waarbij producten, digitale  inhoud en/of diensten door de ondernemer worden aangeboden aan de  consument die persoonlijk aanwezig is of de mogelijkheid krijgt  persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling, onder leiding van een  veilingmeester, en waarbij de succesvolle bieder verplicht is de  producten, digitale inhoud en/of diensten af te nemen;
  3. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:
    • de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
    • de  consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra  de ondernemer de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;
  4. Pakketreizen als bedoeld in artikel 7:500 BW en overeenkomsten van personenvervoer;
  5. Dienstenovereenkomsten  voor terbeschikkingstelling van accommodatie, als in de overeenkomst  een bepaalde datum of periode van uitvoering is voorzien en anders dan  voor woondoeleinden, goederenvervoer, autoverhuurdiensten en catering;
  6. Overeenkomsten  met betrekking tot vrijetijdsbesteding, als in de overeenkomst een  bepaalde datum of periode van uitvoering daarvan is voorzien;
  7. Volgens  specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet  geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een  individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor  een specifieke persoon bestemd zijn;
  8. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;
  9. Verzegelde  producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet  geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na  levering is verbroken;
  10. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;
  11. Alcoholische  dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van de  overeenkomst, maar waarvan de levering slechts kan plaatsvinden na 30  dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingen  van de markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
  12. Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
  13. Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen hierop;
  14. De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als:
    • de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
    • de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest.

Artikel 11 - De prijs

  1. Gedurende  de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de  aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens  prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
  2. In  afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten  waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële  markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen  aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat  eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod  vermeld.
  3. Prijsverhogingen  binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen  toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of  bepalingen.
  4. Prijsverhogingen  vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen  toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
    • deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
    • de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
  5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

Artikel 12 - Nakoming overeenkomst en extra garantie

  1. De  ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan  de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de  redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum  van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke  bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de  ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan  normaal gebruik.
  2. Een  door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur  verstrekte extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en  vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de  ondernemer kan doen gelden indien de ondernemer is tekortgeschoten in de  nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
  3. Onder  extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de ondernemer,  diens toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de  consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan  waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in  de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.

Artikel 13 - Levering en uitvoering

  1. De  ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij  het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van  producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van  diensten.
  2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
  3. Met  inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene  voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met  bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een  andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging  vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts  gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan  uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De  consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten  te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
  4. Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.
  5. Het  risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de  ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf  aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger,  tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging:

  1. De  consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en  die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit  daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met  inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een  opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  2. De  consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en  die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit  daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de  bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen  opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
    • te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
    • tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
    • altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.

Verlenging:

  1. Een  overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het  geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of  diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een  bepaalde duur.
  2. In  afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde  tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag-  nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor  een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze  verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen  met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  3. Een  overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het  geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend  voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag  opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand. De  opzegtermijn is ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt  tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van  dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
  4. Een  overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking  afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of  kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt  automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

Duur:

  1. Als  een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument  na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten  hoogste één maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich  tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

Artikel 15 - Betaling

  1. Voor  zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende  voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te  worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of  bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen na het sluiten  van de overeenkomst. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van  een dienst, vangt deze termijn aan op de dag nadat de consument de  bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
  2. Bij  de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in algemene  voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan  50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel  recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende  bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft  plaatsgevonden.
  3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
  4. Indien  de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is  deze, nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en  de ondernemer de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om  alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven  van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde  bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd  de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te  brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande  bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over  de volgende € 5.000,= met een minimum van € 40,=. De ondernemer kan ten  voordele van de consument afwijken van genoemde bedragen en percentages.

Artikel 16 - Klachtenregeling

  1. De  ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte  klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze  klachtenprocedure.
  2. Klachten  over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat  de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk  omschreven worden ingediend bij de ondernemer.
  3. Bij  de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14  dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht  een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de  ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van  ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig  antwoord kan verwachten.
  4. Een  klacht over een product, dienst of de service van de ondernemer kan  eveneens worden ingediend via een klachtenformulier op de  consumentenpagina van de website van Thuiswinkel.org  www.thuiswinkel.org. De klacht wordt dan zowel naar de betreffende  ondernemer als naar Thuiswinkel.org gestuurd.
  5. De  consument dient de ondernemer in ieder geval 4 weken de tijd te geven  om de klacht in onderling overleg op te lossen. Na deze termijn ontstaat  een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

Artikel 17 - Geschillen

  1. Op  overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze  algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht  van toepassing.
  2. Geschillen  tussen de consument en de ondernemer over de totstandkoming of  uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door deze ondernemer te  leveren of geleverde producten en diensten, kunnen, met inachtneming  van het hierna bepaalde, zowel door de consument als de ondernemer  worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600,  2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl).
  3. Een  geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling  genomen, indien de consument zijn klacht eerst binnen bekwame tijd aan  de ondernemer heeft voorgelegd.
  4. Leidt  de klacht niet tot een oplossing dan moet het geschil uiterlijk 12  maanden na de datum waarop de consument de klacht bij de ondernemer  indiende, schriftelijk of in een andere door de Commissie te bepalen  vorm bij de Geschillencommissie aanhangig worden gemaakt.
  5. Wanneer  de consument een geschil wil voorleggen aan de Geschillencommissie, is  de ondernemer aan deze keuze gebonden. Bij voorkeur meldt de consument  dit eerst aan de ondernemer.
  6. Wanneer  de ondernemer een geschil wil voorleggen aan de Geschillencommissie,  zal de consument binnen vijf weken na een daartoe door de ondernemer  schriftelijk gedaan verzoek, schriftelijk dienen uit te spreken of hij  zulks ook wenst dan wel het geschil wil laten behandelen door de daartoe  bevoegde rechter. Verneemt de ondernemer de keuze van de consument niet  binnen de termijn van vijf weken, dan is de ondernemer gerechtigd het  geschil voor te leggen aan de bevoegde rechter.
  7. De  Geschillencommissie doet uitspraak onder de voorwaarden zoals deze zijn  vastgesteld in het reglement van de Geschillencommissie  (www.degeschillencommissie.nl/over-ons/de-commissies/2404/thuiswinkel).  De beslissingen van de Geschillencommissie geschieden bij wege van  bindend advies.
  8. De  Geschillencommissie zal een geschil niet behandelen of de behandeling  staken, indien aan de ondernemer surseance van betaling is verleend,  deze in staat van faillissement is geraakt of zijn bedrijfsactiviteiten  feitelijk heeft beëindigd, voordat een geschil door de commissie op de  zitting is behandeld en een einduitspraak is gewezen.
  9. Indien  naast de Geschillencommissie Thuiswinkel een andere erkende of bij de  Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC) of het  Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) aangesloten  geschillencommissie bevoegd is, is voor geschillen betreffende  hoofdzakelijk de methode van verkoop of dienstverlening op afstand de  Geschillencommissie Thuiswinkel bij voorkeur bevoegd. Voor alle overige  geschillen de andere erkende bij SGC of Kifid aangesloten  geschillencommissie.
  10. Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

Artikel 18 - Branchegarantie

  1. Thuiswinkel.org  staat garant voor de nakoming van de bindende adviezen van de  Geschillencommissie Thuiswinkel door haar leden, tenzij het lid besluit  het bindend advies binnen twee maanden na de verzending ervan ter  toetsing aan de rechter voor te leggen. Deze garantstelling herleeft,  indien het bindend advies na toetsing door de rechter in stand is  gebleven en het vonnis waaruit dit blijkt, in kracht van gewijsde is  gegaan. Tot maximaal een bedrag van €10.000,- per bindend advies, wordt  dit bedrag door Thuiswinkel.org aan de consument uitgekeerd. Bij  bedragen groter dan €10.000,- per bindend advies, wordt €10.000,-  uitgekeerd. Voor het meerdere heeft Thuiswinkel.org een  inspanningsverplichting om ervoor te zorgen dat het lid het bindend  advies nakomt.
  2. Voor  toepassing van deze garantie is vereist dat de consument een  schriftelijk beroep hierop doet bij Thuiswinkel.org en dat hij zijn  vordering op de ondernemer overdraagt aan Thuiswinkel.org. Indien de  vordering op de ondernemer meer bedraagt dan €10.000,-, wordt de  consument aangeboden zijn vordering voor zover die boven het bedrag van  €10.000,- uitkomt over te dragen aan Thuiswinkel.org, waarna deze  organisatie op eigen naam en kosten de betaling daarvan in rechte zal  vragen ter voldoening aan de consument.

Artikel 19 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende  dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet  ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden  vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een  toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame  gegevensdrager.


Artikel 20 - Wijziging van de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel
  1. Thuiswinkel.org zal deze algemene voorwaarden niet wijzigen dan in overleg met de Consumentenbond.
  2. Wijzigingen  in deze voorwaarden zijn slechts van kracht nadat deze op daartoe  geëigende wijze zijn gepubliceerd, met dien verstande, dat bij  toepasselijke wijzigingen gedurende de looptijd van een aanbod de voor  de consument meest gunstige bepaling zal prevaleren.

Thuiswinkel.org

www.thuiswinkel.org

Horaplantsoen 20, 6717 LT Ede

Postbus 7001, 6710 CB Ede
Bijlage I: Modelformulier voor herroeping

Modelformulier voor herroeping

(dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer u de overeenkomst wilt herroepen)

  • Aan: [ naam ondernemer]
    [ geografisch adres ondernemer]
    [ faxnummer ondernemer, indien beschikbaar]
    [ e-mailadres of elektronisch adres van ondernemer]
  • Ik/Wij* deel/delen* u hierbij mede, dat ik/wij* onze overeenkomst betreffende
de verkoop van de volgende producten: [aanduiding product]*
de levering van de volgende digitale inhoud: [aanduiding digitale inhoud]*
de verrichting van de volgende dienst: [aanduiding dienst]*,
herroept/herroepen*
  • Besteld op*/ontvangen op* [datum bestelling bij diensten of ontvangst bij producten]  
  • [Naam consumenten(en)]
  • [Adres consument(en)]
  • [Handtekening consument(en)] (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)

  • * Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is.
    Molenstraat 41
    2681 BM Monster
    (0174) 280235
    info@brunamonster.nl
    Maandag 08:30 t/m Donderdag 18:00
    Vrijdag 08:30 - 18: 30
    Zaterdag 08:30 - 17:30
    Zondag gesloten
    Getoonde prijzen zijn inclusief BTW | © Bruna Monster
    (0174) 613980
    info@brunadelier.nl
    Hoofdsrtaat 56a
    2678 CL De Lier
    Maandag 08:30 t/m Donderdag 18:00
    Vrijdag 08:30 - 20: 00
    Zaterdag 08:30 - 17:00
    Zondag gesloten
    Terug naar de inhoud